-
Descrie obiceiurile asociate cu cultura persoanei (de ex. structura familială, limba, mâncarea, îmbrăcămintea).
-
ÎnÅ£elege impactul pe care cultura îl are asupra identităţii, valorilor ÅŸi principiilor unei persoane.
|
Nivelele: 1 2
|
Nivelul 1:
Identifică cultura proprie
Nivelul 2:
Descrie trăsăturile esenÈ›iale ale culturii proprii (obiceiuri, limba, port, mâncare, etc...)
Identifică avantajele și dezavantajele apartenenței la cultura proprie
|
-
Identifică şi descrie obiceiurile a cel puțin trei grupuri culturale.
-
Respectă atitudinile şi principiile celorlalte grupuri culturale.
|
Nivelele: 1 2
|
Nivelul 1:
Identifică elementele specifice a cel puțin 3 grupuri enunțate
Nivelul 2:
Descrie caracteristicile specifice celor 3 grupuri
Enunță atitudinile È™i principiile unei bune convieÈ›uiri între mai multe culturi
|
-
Defineşte rasismul, stereotipurile, prejudecăţile şi discriminarea,
-
Demonstrează două strategii pozitive de a răspunde prejudecăţilor ÅŸi discriminării acasă, la ÅŸcoală ÅŸi în comunitate.
|
Nivelele: 1 2 3 4
|
Nivelul 1:
Identifică și descrie caracteristicile rasismului, stereotipurilor, prejudecăților și discriminării
Nivelul 2:
Oferă exemple de rasism, stereotipie, prejudecată și discriminare
Nivelul 3:
RecunoaÈ™te È™i Exemplifică dacă È™i când s-au găsit într-una din situaÈ›iile de mai sus
Formulează strategii de răspuns pozitive la situaÈ›iile în care se găsesc.
Nivelul 4:
Demonstrează metode și căi eficiente de rezolvare a situațiilor de discriminare.
|