Scopuri
|
Rezultate aÅŸteptate
|
Nivele de competen-țe
|
EVLAUARE COMPETENÈšE
|
IGIENA CORPORALĂ ȘI VESTIMENTARĂ II, III, IV
|

|
1. CunoaÅŸte ÅŸi înÅ£elege importanÅ£a unei bune igiene.
|
-
DefineÅŸte termenul „igienă”.
-
Descrie ce înseamnă „bună igienă”.
-
ÎnÈ›elege riscurile È™i efectele unei igiene necorespunzătoare
|
Nivele 1,2
|
Nivel 1:
DefineÅŸte termenul „igienă”.
Descrie reguli de igienă.
Nivel 2:
Explică modul în care igiena afectează sănătatea unei persoane.
Explică modul în care „slaba igienă” afectează prieteniile ÅŸi relaÅ£iile cu ceilalÅ£i.
|
2.ÎÈ™i poate menÈ›ine o bună igienatee si iliza un proces de care se utilizeaza obtine tratament pentru depresie si alte probleme emotionaleiconceprionale, ab
|
-
Cunoaște diferite produse de igienă și modul de folosire al acestora.
-
Cunoaște principalele reguli de igienă
-
Știe cum să obÈ›ină produse de igienă în cadrul centrului, respectiv în societate
-
FoloseÈ™te în mod corespunzător produse de igienă la centrul de zi
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1:
Enumeră diferite tipuri de produse de igienă
Nivel 2:
Detaliază când ÅŸi cum se utilizează produsele de igienă (de ex. hârtia de toaletă, săpun, ÅŸampon, perie, pieptene, periuţă de dinÅ£i, pastă de dinÅ£i, aţă dentară, deodorant, ÅŸerveÅ£ele/tampoane sanitare, ustensile de bărbierit).
Exemplifică cel puțin 3 reguli de igienă
Nivel 3:
Demonstrează cum se spală corpul ÅŸi mâinile.
Demonstrează utilizarea corespunzătoare a produselor de igienă pentru a menţine curate părul, dinţii, unghiile şi corpul unei persoane.
Solicită produse de igienă în cadrul centrului de zi
|
3. Cunoaște obiectele vestimentare și utilizarea lor
|
-
CunoaÈ™te obiectele vestimentare uzuale È™i modul de folosire al acestora în funcÈ›ie de anotimp È™i mediul social (acasă, È™coala, loc de muncă, etc).
-
Știe cum să obÈ›ină obiectele vestimentare în cadrul centrului, respectiv în societate
-
FoloseÈ™te în mod corespunzător obiectele vestimentare în funcÈ›ie de sezon
-
ÎÈ™i asigură o bună igienă vestimentară
-
ÎÈ™i păstrează È™i îÈ™i îngrijeÈ™te obiectele vestimentare în timp
|
Nivele 1,2,3,4
|
Nivel 1:
Enumeră obiectele vestimentare uzuale
Nivel 2:
Explică modul de utilizare a articolelor vestimentare în funcÈ›ie de anotimp È™i mediul social (acasă, È™coală, loc de muncă, etc)
Descrie frecvență și amplitudinea igienizării vestimentare
Explică cum poate să obÈ›ină obiecte de îmbrăcăminte È™i igienă la centru
Nivel 3:
Recunoaște și folosește mijloacele de igienizare a hainelor din cadrul centrului de zi
ÎÈ™i păstrează È™i îÈ™i îngrijeÈ™te obiectele vestimentare folosind dulăpiorul de la centrul de zi.
Nivel 4:
Aplică cunoÈ™tinÈ›ele asimilate în afara centrului, prin pastrarea unei igiene vestimentare corespunzatoare
|
3. CunoaÈ™te È™i înÈ›elege ce este deparazitarea
|
-
ÎnÈ›elege ce înseamnă deparazitare
-
ConÈ™tientizează situaÈ›ia în care are nevoie de deparazitare
|
Nivele 1,2
|
Nivel 1:
Definește noțiunea de deparazitare
Descrie produsele necesare deparazitării
Nivel 2:
Explică de ce È™i când se utilizează deparazitarea
Cunoaște efectele deparazitării
|
4. CunoaÅŸte ÅŸi înÅ£elege modalităţile de a rămâne sănătos
|
a. Cunoaște reguli de prevenire a bolilor
b. RecunoaÈ™te simptomele unor boli uzuale È™i conÈ™tientizează situaÈ›ii în care s-a îmbolnovit
c. Poate să ceară ajutor pentru tratarea bolilor
d. Poate să respecte un tratament
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1:
Descrie ce înseamnă a fi sănătos
Enumeră cel puțin 2 boli provocate de lipsa de igienă corporală și vestimentară
Nivel 2:
Explică cel puțin 3 reguli de prevenire a bolilor
Explică unde se poate adresa în caz de îmbolnăvire
Descrie simptomele unor boli uzuale
Explică modul de luare a unui tratament care i-a fost prescris.
Nivel 3:
ConÈ™tientizează situaÈ›ii în care s-a îmbolnăvit È™i cere ajutor specializat
|
5. Cunoaște consecințele sociale ale unui aspect neingrijit
|
a. ÎnÈ›elege impactul igienei deficitare a corpului È™i vestimentaÈ›iei în relaÈ›iile sociale
b. Identifică modul în care îmbrăcămintea È™i igiena persoanală are influență asupra stării emoÈ›ionale
c. Poate să îÈ™i asigure un aspect fizic îngrijit
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1:
Descrie impactul igienei deficitare a corpului È™i vestimentaÈ›iei în relaÈ›iile sociale
Nivel 2:
Explică modul în care îmbrăcămintea È™i igiena persoanală are influență asupra stării emoÈ›ionale
Nivel 3:
Prezintă un aspect îngrijit în cadrul centrului de zi
|