COMUNICARE
II, III, IV
|
|
1.CunoaÅŸte ÅŸi înÅ£elege elementele comunicării.
|
-
Recunoaşte influenţa diverselor culturi asupra elementelor comunicării.
-
Cunoaște diferenţele dintre comunicarea verbală şi non-verbală.
-
Recunoaște trei forme de comunicare non-verbală (de ex. ţinuta corpului, gesturi, contact vizual, şi expresii faciale).
-
Conștientizează importanța ascultării eficiente pentru a clarifica ceea ce s-a spus.
-
Știe să adreseze întrebări eficiente atunci când clarifică sau obÅ£ine informaÅ£ii (de ex. întrebări deschise ÅŸi închise).
-
CunoaÈ™te modul în care feedback-ul poate ajuta comunicarea ÅŸi/sau o poate împiedica.
-
Identifică două strategii de a oferi feedback (de ex. prin utilizarea afirmaÅ£iilor cu „eu”, concentrarea pe comportament nu pe persoană).
-
Identifică două strategii de a primi feedback (de ex. contact vizual, neîntreruperea unei conversaÅ£ii).
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1
Descrie influența diverselor culturi asupra elementelor comunicării
Descrie modul în care feedback-ul poate ajuta comunicarea ÅŸi/sau o poate împiedica
Nivel 2
Explică diferenţele dintre comunicarea verbală şi non-verbală
Descrie trei forme de comunicare non-verbală (de ex. ţinuta corpului, gesturi, contact vizual, şi expresii faciale).
Explică modul de a asculta eficace pentru a clarifica ceea ce s-a spus.
Explică modul de a adresa întrebări eficiente atunci când clarifică sau obÅ£ine informaÅ£ii (de ex. întrebări deschise ÅŸi închise
Nivel 3
La sfârÈ™itul unei convesaÈ›ii , primeÈ™te È™i oferă feedback.
|
2. Ştie cum să comunice cu prietenii şi familia.
|
-
Știe să se prezinte ÅŸi să îi salute pe ceilalÅ£i (de ex. strângerea mâinii, contact vizual, limbaj standard vs. argou, atingere adecvată).
-
Poarta conversaÅ£ii utilizând limbajul verbal ÅŸi non-verbal corespunzător.
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1
Enumeră cel puțin trei forme de politețe.
Nivel 2
Expilcă ce înseamnă limbajul verbal È™i nonverbal.
Nivel 3
demonstrează toleranţă faţă de opiniile celorlalţi.
|
3. Ştie cum să comunice acasă, la şcoală sau la muncă.
|
-
Cunoaște diferenţele dintre stilurile de comunicare pasive, agresive şi sigure pe sine.
-
Cunoaşte faptul că oamenii au dreptul de a exprima opinii diferite.
-
Demonstrează comunicare eficientă în trei situaÅ£ii.
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1,2
Explică diferenţele dintre stilurile de comunicare pasive, agresive şi sigure pe sine.
Nivel 3
Comunică eficient în cadrul activităților cu celelalte persoane.
|
4. Ştie cum să gestioneze un conflict.
|
-
Identifică semnele de conflict.
-
Folosește două moduri diferite de a gestiona un conflict.
-
Demonstrează două tehnici de gestionare a conflictelor ce ar putea fi utilizate acasă, la şcoală sau la muncă.
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1
Descrie semnele de conflict
Nivel 2
Numește două moduri diferite de a gestiona un conflict.
Nicelul 3
Utilizează cel puÈ›in două techinici de gestionare a conflictelor în cadrul centrului de zi.
|
5. Åžtie cum să utilizeze tehnicile de gestionare a mâniei.
|
-
Identifică situaÅ£ii care ar putea produce sentimente de mânie în propria persoană ÅŸi a altora.
-
CunoaÈ™te o tehnică de gestionare a mâniei
-
Demonstrează două tehnici de gestionare a mâniei ce ar putea fi utilizate acasă, la ÅŸcoală sau la muncă.
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1
Descrie indiciile ÅŸi sentimentele mâniei în propria persoană ÅŸi a altora.
Nivel 2
Explică o tehnică de gestionare a mâniei (de ex. Plecarea).
Nivel 3
Utilizează două tehnici de gestionare a mâniei ce ar putea fi utilizate în cadrul centrului de zi.
|
RELAÈšII INTERPERSONALE
|
|
1. CunoaÅŸte ÅŸi înÅ£elege diferenÅ£ele dintre diferitele tipuri de relaÅ£ii.
|
-
Conștientizează diferitele tipuri de relaţii (de ex. familie, prieteni, profesionale, maritale şi sentimentale).
-
Cunoaşte valoarea păstrării a mai mult de un tip de relaţii.
-
Folosește regulile, limitele şi codul comportamental aferente fiecărui tip de relaţie.
-
Descrie rolurile diferite pe care le joacă oamenii în diferite relaÅ£ii.
|
Nivele 1,2
|
Nivel 1
Descrie diferitele tipuri de relaţii (de ex. familie, prieteni, profesionale, maritale şi sentimentale
Descrie rolurile diferite pe care le joacă oamenii în diferite relaÅ£ii.
Nivel 2
Explică regulile, limitele şi codul comportamental aferente fiecărui tip de relaţie.
|
2. Ştie cum să dezvolte şi să păstreze relaţii sănătoase.
|
-
Identifică trei caracteristici ale relaţiilor sănătoase şi dăunătoare.
-
Cunoaște două moduri de a dezvolta o relaţie nouă cu familia, prietenii, colegii de muncă.
-
Folosește două moduri de a gestiona o relaţie dăunătoare (de ex. clarificarea limitelor, solicitarea de consiliere, asistenţă legală, terminarea relaţiei).
-
Analizează rolurile ÅŸi responsabilităţile pe care ambele părÅ£i le au în menÅ£inerea relaÅ£iei.
-
ConÈ™tientizează cum relaÅ£iile se modifică în timp.
-
Identifică două moduri de a menÅ£ine o relaÅ£ie în timp.
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1
Descrie două moduri de a dezvolta o relaţie nouă cu familia, prietenii, colegii de muncă.
Descrie două moduri de a gestiona o relaţie dăunătoare (de ex. clarificarea limitelor, solicitarea de consiliere, asistenţă legală, terminarea relaţiei).
Descrie cum relaÅ£iile se modifică în timp.
Nivel 2
Enumeră trei caracteristici ale relațiilor sănătoase și dăunătoare
|
3. Ştie cum să vorbească cu ceilalţi despre deciziile care afectează relaţiile.
|
-
ÎnÈ›elege modul de a vorbi cu un partener despre probleme cum sunt întâlnirile romantice, activităţile sexuale, prevenirea bolilor cu transmitere sexuală ÅŸi a sarcinilor, despre căsătorie ÅŸi probleme părinteÅŸti.
-
ÎnÈ›elege modul de a vorbi cu familia ÅŸi prietenii despre probleme cum sunt întâlnirile romantice, activităţile sexuale, prevenirea bolilor cu transmitere sexuală ÅŸi a sarcinilor, despre căsătorie ÅŸi probleme părinteÅŸti.
|
Nivele 1,2,3
|
Nivel 1,2
Explică modul de a vorbi cu un partener despre probleme cum sunt întâlnirile romantice, activităţile sexuale, prevenirea bolilor cu transmitere sexuală ÅŸi a sarcinilor, despre căsătorie ÅŸi probleme părinteÅŸti.
Nivel 3
Exersează convorbirea cu un partener într-o situaÅ£ie simulată.
Exersează convorbirea cu familia ÅŸi prietenii într-o situaÅ£ie simulată.
|