Punctele cardinale
Titlul activitatii : punctele cardinale
Obiective:
-
- învățarea punctelor cardinale
-
- Învățarea orientării în spaÈ›iu
Descrierea grupului țintă: copii și tineri proveniți din medii defavorizate, de etnie romă, expuși la risc de abandon școlar și excluziune socială
- Număr de participanti: atât cât ne permite spaÈ›iul în care vom derula activitatea
- Grupele de vârsta ale participantilor: peste 6 ani
Materiale necesare:
- cretă
- planÈ™e/imagini (busolă, harta lumii,roza vânturilor, harta unui oraÈ™, etc)
- busolă
Durata: variabil, în funcÈ›ie de numărul de copii, de obicei peste 30 min.
Derularea activității:
IniÈ›iem o discuÈ›ie pe marginea imaginilor văzute. Îi vom întreba dacă cunosc punctele cardinale È™i le cerem să le indice pe acestea cu ajutorul busolei. Dacă nu le cunosc, îi vom ajuta să le înveÈ›e È™i să le identifice.
În continuare, eventual după o scurtă pauză, vom juca un joc. Trasăm cu creta pe podea punctele cardinale. Copii vor umbla în cerc în timp ce sună muzica. În momentul în care muzica se opreÈ™te, conducătorul jocului va enunÈ›a unul din punctele cardinale, iar copii vor trebui să se aÈ™eze în punctul indicat. Cel care se pune în locul greÈ™it, este eliminat din joc.
Variante : cu cei mai mari se pot intercala și puncte cardinale intermediare (nord-vest, nord-est, sud-est, sud-vest)