Retea de inovare sociala privind drepturile copiilor marginalizați : RISDEM
.jpg)
Începând din noiembrie 2019 AsociaÈ›ia Stea derulează cu ajutorul unui sprijin financiar în valoare de 5000 euro din partea Ambasadei FranÈ›ei în România È™i a partenerilor francezi, asociaÈ›iile Aide et Action, Grenoble Isère Roumanie È™i Solidarité Enfance Roumanie, proiectul intitulat « Retea de inovare socială privind drepturile copiilor marginalizaÈ›i : RISDEM », în cadrul apelului Ambasadei FranÈ›ei în România, dedicat consolidării societății civile româneÈ™ti.
Proiectul a pornit de la observarea faptului că la firul ierbii, în multe din zonele marginalizate, deÈ™i există diferiÈ›i factori interesaÈ›i care acÈ›ionează pentru respectarea drepturilor copiilor, de cele mai multe ori se constată o lipsă aproape totală de comunicare È™i cooperare între aceÈ™tia. Astfel intervenÈ›ia este fragmentară, fiecare lucrează în limita constrângerilor proprii, iar rezultatele în ceea ce priveÈ™te îmbunătățirea durabilă a situaÈ›iei copiilor vulnerabili sunt slabe existând în continuare grave probleme privind: abandon È™colar timpuriu, nevoi de bază nesatisfăcute, marginalizare È™i blocaj în cercul vicios al sărăciei din generaÈ›ie în generaÈ›ie.
Proiectul nostru dorește să răspundă unor importante nevoi cu care se confruntă mulți dintre profesioniștii care lucrează cu copii din zone marginalizate, privind dezvoltarea competențelor profesionale și construirea unor acțiuni care să asigure o intervenție multidisciplinară coerentă a diferiților factori interesați (școală, servicii sociale publice și private, servicii de sănătate, etc...).
Obiectivul proiectului :
Mobilizarea părÈ›ilor interesate din domeniile social È™i educaÈ›ional pentru a găsi È™i a pune în comun soluÈ›ii adaptate nevoilor copiilor în vederea îmbunătățirii implementării ConvenÈ›iei NaÈ›iunilor Unite privind Drepturile Copilului È™i asigurării unei mai bune intervenÈ›ii pentru copiii vulnerabili din zone marginalizate.
Obiective specifice:
1. Construirea unei reÈ›ele compuse din minim 15 organizaÈ›ii È™i/sau instituÈ›ii având ca obiectiv punerea în comun de know-how È™i favorizarea inovaÈ›iei sociale în domeniul drepturilor copilului cu accent pe susÈ›inerea respectării drepturilor copiilor vulnerabili care trăiesc în zone marginalizate
2. Dezvoltarea competenÈ›elor a 20 de profesioniÈ™ti (cadre didactice È™i profesioniÈ™ti din domeniul social) în domeniul construirii parteneriatului È™coală – familie – servicii sociale.
3. Sensibilizarea a cel puÈ›in 40 de persoane (cadre didactice, profesioniÈ™ti din domeniul social, reprezentanÈ›i ai autorităților) cu privire la diferite modele de bune practici È™i importanÈ›a intervenÈ›iei multidisciplinare în reÈ›ea, în vederea asigurării respectării drepturilor tuturor copiilor.
Proiectul urmăreÈ™te promovarea unor atitudini pro-active în rândul factorilor interesaÈ›i din domeniul social È™i educational, folosind forÈ›a exemplelor pozitive, ale modelelor de bune practici existente la nivel local, naÈ›ional È™i internaÈ›ional. Unul din rolurile reÈ›elei, dincolo de a facilita accesul la diferite metode È™i instrumente experimentate de membrii săi, este acela de a susÈ›ine profesioniÈ™tii implicaÈ›i în adaptarea È™i aplicarea la nivel local a diferite intervenÈ›ii care funcÈ›ionează cu succes în alte părÈ›i.
Beneficiari direcți :
· 15 profesioniÈ™ti implicaÈ›i în vizitele de schimburi de experiență organizate în cadrul proiectului
· 20 de profesioniÈ™ti (cadre didactice È™i profesioniÈ™ti din domeniul social) participanÈ›i la cursul „Construirea de « comunități educative » - parteneriat È™coală – familie – servicii sociale pentru respectarea drepturilor copilului”
· 60 de persoane (cadre didactice, profesioniÈ™ti din domeniul social, reprezentanÈ›i ai autorităților) participanÈ›i la conferinÈ›a „Bune practici educative È™i parteneriat public-privat pentru drepturile copiilor din zone marginalizate”
Activități și rezultate urmărite :
1. Vizite de schimb de experiență È™i construirea reÈ›elei de factori interesaÈ›i în domeniul drepturilor copiilor vulnerabili care trăiesc în medii defavorizate : „RISDEM- ReÈ›ea de inovare socială pentru drepturile copiilor marginalizaÈ›i”
· 4 vizite la nivel naÈ›ional, minim 15 profesioniÈ™ti implicaÈ›i
2. ConferinÈ›a „Bune practici educative È™i parteneriat public-privat pentru drepturile copilor din zone marginalizate”
· 60 de participanÈ›i
3. Formare „Construirea de « comunități educative » - parteneriat È™coală – familie – servicii sociale pentru respectarea drepturilor copilului”:
· 20 participanÈ›i
· Formatori din FranÈ›a de la OrganizaÈ›ia internaÈ›ională Aide et Action, cu experiență de peste 35 de ani în domeniul intervenÈ›iei în zone marginalizate din Africa È™i Asia (27 țări) pentru asigurarea accesului la educaÈ›ie de calitate pentru populaÈ›ii vulnerabile
4. Realizarea unui „Catalog de bune practici privind intervenÈ›iile de succes pentru respectarea drepturilor copiilor din zone marginalizate” identificate prin vizitele È™i activitățile de schimb de experiență realizate în cadrul proiectului.
· Catalog online ce va fi disponibil gratuit pe site-ul AsociaÈ›iei Stea
