Educație pentru sănătate

Scopuri

Rezultate aÅŸteptate

Nivele de competen-țe

EVLAUARE COMPETENÈšE

IGIENA CORPORALĂ ȘI VESTIMENTARĂ II, III, IV

1. CunoaÅŸte ÅŸi înÅ£elege importanÅ£a unei bune igiene.

 

  1. DefineÅŸte termenul „igienă”.

  2. Descrie ce înseamnă „bună igienă”.

  3. ÎnÈ›elege riscurile È™i efectele unei igiene necorespunzătoare

Nivele 1,2

Nivel 1:

DefineÅŸte termenul „igienă”.

Descrie reguli de igienă.

Nivel 2:

Explică modul în care igiena afectează sănătatea unei persoane.

Explică modul în care „slaba igienă” afectează prieteniile ÅŸi relaÅ£iile cu ceilalÅ£i.

2.ÎÈ™i poate menÈ›ine o bună igienatee si iliza un proces de care se utilizeaza obtine tratament pentru depresie si alte probleme emotionaleiconceprionale, ab

  1. Cunoaște diferite produse de igienă și modul de folosire al acestora.

  2. Cunoaște principalele reguli de igienă

  3. Știe cum să obÈ›ină produse de igienă în cadrul centrului, respectiv în societate

  4. FoloseÈ™te în mod corespunzător produse de igienă la centrul de zi

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Enumeră diferite tipuri de produse de igienă

Nivel 2:

Detaliază când ÅŸi cum se utilizează produsele de igienă (de ex. hârtia de toaletă, săpun, ÅŸampon, perie, pieptene, periuţă de dinÅ£i, pastă de dinÅ£i, aţă dentară, deodorant, ÅŸerveÅ£ele/tampoane sanitare, ustensile de bărbierit).

Exemplifică cel puțin 3 reguli de igienă

Nivel 3:

Demonstrează cum se spală corpul ÅŸi mâinile.

Demonstrează utilizarea corespunzătoare a produselor de igienă pentru a menţine curate părul, dinţii, unghiile şi corpul unei persoane.

Solicită produse de igienă în cadrul centrului de zi

3. Cunoaște obiectele vestimentare și utilizarea lor

 

  1. CunoaÈ™te obiectele vestimentare uzuale È™i modul de folosire al acestora în funcÈ›ie de anotimp È™i mediul social (acasă, È™coala, loc de muncă, etc).

  2. Știe cum să obÈ›ină obiectele vestimentare în cadrul centrului, respectiv în societate

  3. FoloseÈ™te în mod corespunzător obiectele vestimentare în funcÈ›ie de sezon

  4. ÎÈ™i asigură o bună igienă vestimentară

  5. ÎÈ™i păstrează È™i îÈ™i îngrijeÈ™te obiectele vestimentare în timp

Nivele 1,2,3,4

Nivel 1:

Enumeră obiectele vestimentare uzuale

Nivel 2:

Explică modul de utilizare a articolelor vestimentare în funcÈ›ie de anotimp È™i mediul social (acasă, È™coală, loc de muncă, etc)

Descrie frecvență și amplitudinea igienizării vestimentare

Explică cum poate să obÈ›ină obiecte de îmbrăcăminte È™i igienă la centru

Nivel 3:

Recunoaște și folosește mijloacele de igienizare a hainelor din cadrul centrului de zi

ÎÈ™i păstrează È™i îÈ™i îngrijeÈ™te obiectele vestimentare folosind dulăpiorul de la centrul de zi.

Nivel 4:

Aplică cunoÈ™tinÈ›ele asimilate în afara centrului, prin pastrarea unei igiene vestimentare corespunzatoare

3. CunoaÈ™te È™i înÈ›elege ce este deparazitarea

 

  1. ÎnÈ›elege ce înseamnă deparazitare

  2. ConÈ™tientizează situaÈ›ia în care are nevoie de deparazitare

Nivele 1,2

Nivel 1:

Definește noțiunea de deparazitare

Descrie produsele necesare deparazitării

Nivel 2:

Explică de ce È™i când se utilizează deparazitarea

Cunoaște efectele deparazitării

4. CunoaÅŸte ÅŸi înÅ£elege modalităţile de a rămâne sănătos

a. Cunoaște reguli de prevenire a bolilor

b. RecunoaÈ™te simptomele unor boli uzuale È™i conÈ™tientizează situaÈ›ii în care s-a îmbolnovit

c. Poate să ceară ajutor pentru tratarea bolilor

d. Poate să respecte un tratament

 

 

 

 

 

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Descrie ce înseamnă a fi sănătos

Enumeră cel puțin 2 boli provocate de lipsa de igienă corporală și vestimentară

Nivel 2:

Explică cel puțin 3 reguli de prevenire a bolilor

Explică unde se poate adresa în caz de îmbolnăvire

Descrie simptomele unor boli uzuale

Explică modul de luare a unui tratament care i-a fost prescris.

Nivel 3:

ConÈ™tientizează situaÈ›ii în care s-a îmbolnăvit È™i cere ajutor specializat

5. Cunoaște consecințele sociale ale unui aspect neingrijit

a. ÎnÈ›elege impactul igienei deficitare a corpului È™i vestimentaÈ›iei în relaÈ›iile sociale

b. Identifică modul în care îmbrăcămintea È™i igiena persoanală are influență asupra stării emoÈ›ionale

c. Poate să îÈ™i asigure un aspect fizic îngrijit

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Descrie impactul igienei deficitare a corpului È™i vestimentaÈ›iei în relaÈ›iile sociale

Nivel 2:

Explică modul în care îmbrăcămintea È™i igiena persoanală are influență asupra stării emoÈ›ionale

Nivel 3:

Prezintă un aspect îngrijit în cadrul centrului de zi

 

    

Toate drepturile rezervate ® 2018 asociatiasteasm.ro - by solcreation