Cine rupe ața?

Obiective: comportament in situație de stres/coping, rezistență la frustrare, deasemenea trăirea succesului, rivalizare

Descrierea grupului țintă: copii și tineri din medii defavorizate

  • Număr de participanti: 4-16

  • Grupele de vârsta ale participantilor: 7-11, 11-18, 19-35 ani

Materiale necesare: masă, scaune, ață, hârtie, pix

Durata: 20-30 min

Derularea activității: Se joacă în perechi. Tăiem bucăți lungi de sfoară, la capetele acesteia vom lega câte un laÈ›. Jucătorii îÈ™i introduc degetul arătător în laÈ›, se aÈ™ează unul în faÈ›a celuilalt, după care vor încerca, cu ajutorul aÈ›ei, să tragă mâna celuilalt jucător până la marginea mesei. O rundă durează 1 minut. Fiecare va juca împotriva fiecăruia, rezultatele se vor centraliza într-un tabel. Punctajul se va acorda după criterii diferite, la decizia conducătorului de joc. Acest lucru va modifica È™i percepÈ›ia/atitudinea din timpul jocului.

Punctaj:

  1. Se acordă un punct pentru victorie, ruperea aÈ›ei, sau înfrângerea nu va fi punctată. În acest caz se va evidenÈ›ia cine este lăsat să câÈ™tige, deoarece aÈ›a probabil se rupe mult mai repede ca cineva să poată trage mâna celuilalt.

  2. Victoria 1 punct, rupt aÈ›a 0 puncte, înfrângerea -1 punct. În acest caz se va acutiza rivalizarea între concurenÈ›i. Este aproape imposibil a câÈ™tiga, este mult mai simplu să rupi aÈ›a, mai bine decât să-l laÈ™i pe partener să câÈ™tige.

  3. Victoria 2 puncte, înfrângerea 1 punct, rupt aÈ›a -2 puncte. În această situaÈ›ie este avantajos să lăsăm adversarul să câÈ™tige, deoarece È™i în acest caz concurentul primeÈ™te 1 punct.

La sfârÈ™it se va discuta despre strategia pe care fiecare dintre concurenÈ›i a aplicat-o în vederea acumulării câtor mai multe puncte.

Ghid pentru evaluare : evaluarea se face pe baza observaÈ›iei directe È™i a discuÈ›iilor de la sfârÈ™itul jocului.

    

Toate drepturile rezervate ® 2018 asociatiasteasm.ro - by solcreation